frame

EnouQh.com

Du behøver ikke at registrere dig eller logge ind for at læse indspark i debatten, men vi vil elske, hvis du opretter en profil og deltager aktivt

Log ind Registrer

Narcissistens våben – frygt og håb

#EnouQh#EnouQh Indlæg: 52
En ven spurgte mig, ikke en klient, men en ven – jeg er i et forhold med en narcissist, hvad vil du råde mig til?

Jeg sagde, forlad ham. Du har brug for at tage dit liv tilbage. Du vil kun opleve et halvt liv med denne person. At være i et forhold med en narcissist, er som at kigge sig selv i spejlet og aldrig set sit eget spejlbillede!

En narcissist kan ikke lide at blive forladt – det er et angreb deres ego. De har ikke noget mod at forlade andre, men de kan ikke lide at blive forladt.

Er der tale om et ægteskab, hvis der er penge eller børn involveret, så kan du forvente en brutal og smertefuld skilsmisse-slåskamp.

Indskudt bemærkning: Læs også 'Min historie'. Den understøtter fint Dr. Ramanis konklusioner.

Et narcissistisk forhold holdes i skak af håb og frygt. At være i et forhold med den narcissist, er som at vågne hver morgen og håbe, at solen står op i vest. Du ville vågne og blive frustreret hver evig eneste morgen.

– Dr. Ramani

Videoen er på engelsk, men på let forståeligt engelsk og varer lidt over en halv time. Dr. Ramani taler ud over narcissisme og narcissister, også om sociopater og psykopater.

Den indeholder mange gode og barske pointer!

Log in eller Registrér for at kommentere.