frame

EnouQh.com

Du behøver ikke at registrere dig eller logge ind for at læse indspark i debatten, men vi vil elske, hvis du opretter en profil og deltager aktivt

Log ind Registrer

The Cup Cake Song – savner narcissisten dig?

DianaDiana Indlæg: 25
Redigeret november 25 i #EnouQh
Den tredie melodi på www.EnouQh er en glad melodi, som lige nu har 435.411.492 views på Youtube.

Sangen er egentlig ikke tænkt i et større perspektiv andet end at sætte lidt glade toner til et alvorligt emne som psykisk vold er.

Men hvis den puttes ind i et postnarcissistisk perspektiv, giver den alligevel stof til eftertanke. Spørgsmålet – savner narcissisten dig, når du har forladt ham?

Men først lyrikken – som uden eftertanke er til at blive glad i låget af:

I got my ticket for the long way ‘round
Two bottle ‘a whiskey for the way
And I sure would like some sweet company
And I’m leaving tomorrow, wha-do-ya say?

When I’m gone
When I’m gone

You’re gonna miss me when I’m gone
You’re gonna miss me by my hair
You’re gonna miss me everywhere, oh

I’ve got my ticket for the long way ‘round
The one with the prettiest of views
It’s got mountains, it’s got rivers, it’s got sights to give you shivers
But it sure would be prettier with you

When I’m gone
When I’m gone

You’re gonna miss me by my walk
You’re gonna miss me by my talk, oh

Dejlig sang, ikke?

Kim Saeed og Berith Siegumfeldt, begge eksperter i narcissisme, har et bud på spørgsmålet – savner narcissisten dig, når du har forladt ham?

Hvis du bryder forbindelsen til en narcissist, er narcissistens første følelse vrede, fordi du forsøger at sætte grænser. Narcissisten er så vant til, at ha’ dig under kontrol, at han føler sig uretfærdig behandlet, når du vælger ‘at tænke selv’. I løbet af et forhold til en narcissist, er du blevet en forlængelse af narcissisten, så når du bryder forholdet, bliver de rasende – selvom det ikke altid er synligt, fordi de skjuler deres følelse for at få hævn.

Skal jeg relatere til min egen situation, så taler historien sit tydelige sprog. 4 sager, 7 instanser over 3 år, og et par af instanserne gange 2 og 3. Sagsakterne i de 7 instanser fylder over 300 bilag! 

Det hele startede, da jeg bad Statsamtet om at fastsætte bidrag, og meldte mig ud af ekskonernes klub!

Hvis du går gennem Statsamtet, så skal jeg sørge for, at du højst får det mindste bidrag!

Det er let at sige 'kom nu videre med dit liv' eller 'få ham nu ud af dit system', og der er intet jeg hellere ville – hvis jeg fik lov! Men når samværsaftalen misligholdes, når min opsparing og ejendele tilbageholdelse sammen med børnepenge, og jeg skal kæmpe dig vej gennem 7 instanser, så tager det simpelthen tid 'at komme videre med sit liv'! 

Forestil dig blot et liv uden møbler i huset, uden penge – som eneforsørger for dit barn eller børn!

Du kan se Kim Saeeds forklaring på YouTube: http://bit.ly/kim-saeed
Du kan læse Beriths indspark her: http://bit.ly/savner-narcissisten-dig

PS: I Danmark er narcissisme ikke en diagnose – og der er også mange forklaringer på begrebet af både lægmænd og eksperter. Et andet ord som alternativ til narcissist – i nogle sammenhænge – kunne være hensynsløs egoist.

Musikken er stillet til rådighed med tilladelse fra Koda/NCB.
Di 💋 #enouQh 
– If U walk through hell, keep walking.
Log in eller Registrér for at kommentere.