frame

EnouQh.com

Du behøver ikke at registrere dig eller logge ind for at læse indspark i debatten, men vi vil elske, hvis du opretter en profil og deltager aktivt

Log ind Registrer

Jeg nægtede at være offer i mit eget liv

RoseRose Indlæg: 1
Redigeret november 2018 i Din historie – min historie
Psykisk vold
Jeg har i 19 år levet sammen med en narcissistisk mand, hvor psykisk vold, manipulation, økonomisk og social kontrol, følelsesmæssigt neglect, jalousi, sabotage, pres, angst, ydmygelse og nedgørelse har været en del af hverdagslivet. 

Jeg har skulle kæmpe for mine mest basale rettigheder og for mine børns rettigheder.

Skilsmisse
Efter skilsmissen for 10 år siden har min eks-mand prøvet fortsat at udøve psykisk vold gennem skiftende manipulation og psykisk afstraffelse af vores fælles børn, trusler og ved at fralægge sig ethvert ansvar ift. børnene og gennem økonomisk pres og kontrol – og det fortsætter stadig.

Forældre
Det er nemt at falde for en narcissist, når begge ens forældre har været narcissister, og man nærmest er blevet trænet til at tilfredsstille den narcissistiske personlighed i den grad, at man nærmest er hjernevasket til at tro, at det er ens eget ansvar.

Stress
Jeg gik ned med stress i 2008, og da jeg var helt nede i den sorte kulkælder, nærmest ”handicappet”, lovede jeg mig selv, at når jeg kom op igen, ville jeg ALDRIG NOGENSINDE tillade et andet menneske at få mig så langt ned som jeg var kommet. 

Jeg nægtede simpelthen at være offer i mit eget liv og tog en beslutning om at kæmpe imod uanset omkostninger. 

Kampen
Det tog mig næsten et helt år at kæmpe mig selv op igen, og det første jeg gjorde derefter, var at søge om skilsmisse og rede både mig selv og mine 3 børn fra det giftige forhold. 

En hård kamp, som jeg har stået helt alene med uden nogen form for støtte nogen steder fra. Perioden med stress har haft stor effekt på min hukommelse og har dermed store konsekvenser i mit liv idag, men til tider tænker jeg, at det også er en gave, at så meget ondskab er ”deletet fra min computer”.

Genopbygning
Psykisk vold har været der gennem hele mit liv, hvilket har ”tvunget” mig hen til at bygge mig selv op igen. Min rejse startede gennem selvstudier, yoga, meditation – den spirituelle vej, som har kunnet vise mig lys i mørke og en mening og holdepunkt i al det kaos, jeg hele livet har været omgivet af.

Livet på den anden side
Jeg er i dag kommet ud på den anden side og er så privilegeret at have den mest fantastiske mand, jeg kunne drømme om som min livspartner og min sjæleven ved min side. Han er min barndoms kæreste, som jeg har fundet igen efter 28 års adskillelse – vi flygtede fra krig i 80'erne, og jeg måtte forlade ham med stor sorg i hjertet.

Da jeg fandt ham igen efter 28 år, blev det vendepunktet i mit liv. Han hjalp mig med at heale, fyldte mig med den smukkeste og reneste form for kærlighed og gav mig plads og støtte til at kunne finde mig selv igen i en stærkere udgave.

Revolution, krig, flugt – og livet
Vi har hver især prøvet så meget i vores liv – lige fra revolution, krig, flugt, forskellige former for traumer mv, og har måske derfor meget bevidst valgt at forme resten af vores liv sammen, som VI ønsker den skrevet. Nemlig at leve livet i nuet og være bevidste om, hvad vi vil med vores liv, at fylde det med oceaner af kærlighed, glæde og eventyr, rejser, musik, dans, god mad, kreativitet og sunde relationer – og at sprede lyset og kærligheden til alle omkring os. 

Det hele starter med selvkærlighed og troen på dig selv!

Om Rose

Rose har sammen med sin mand kastet sin kærlighed over kreation af håndlavede, unikke eksklusive smykker, accessoires og hatte af naturmateriale, sten og læder.

Smykkerne, som har fået navnet Jewlify på sig, reflekterer femininitet, skønhed, styrke og spiritualitet. En smuk balance mellem det feminine og det maskuline energi – visdom, intuition og styrke.

Det jeg også vil med vores smykker idag, er at de skal reflektere den styrke alle kvinder besidder og skal mindes om. 

Rose og kæresten, har valgt en livsstil, hvor de har fravalgt at være underlagt en bestemt kultur, hvilket også afspejler sig i deres smykker. Smykkerne er, er fusion af forskellige kultur, bl.a. Vikinge-kulturen, Kuchi-kulturen, Beduin-kulturen og Shamanisme. Steampunk og Tribal Fusion er blandt de stilarter, som de også beskæftiger sig med. 

Parret rejser en del rundt i verden og intense oplevelse af andre kultur, musik og dans samt samvær med venner fra alle verdens hjørner er en af deres stor passioner, hvilket også præger deres kreationer. Udover rejser, musik og dans, fylder spiritualitet og familien livet med glæde og meningsfuldhed. Rose er mor til 3 drenge.

Du kan se smykkerne her: https://jewlify.dk

Log in eller Registrér for at kommentere.