frame

EnouQh.com

Du behøver ikke at registrere dig eller logge ind for at læse indspark i debatten, men vi vil elske, hvis du opretter en profil og deltager aktivt

Log ind Registrer

Vi har en retssystem, der ikke anerkender psykisk vold!

DianaDiana Indlæg: 44
Redigeret november 2018 i Lovgivning – om psykisk vold
Grunden til, at vi i Danmark ikke anerkender psykisk vold, er fordi vi lovgivningsmæssigt ikke har defineret psykisk vold. 

Og du kan jo ikke straffe noget, som ikke eksisterer, vel? 

I dag vandt jeg en lille sejr i Fogedretten. 

Juhu!

Faktisk blev sagen allerede afgjort i Civilretten, men hvis en sag som min ikke efterleves, når Civilretten har afsagt dom, så havner den i Fogedretten. 

Og Fogedretten kender mig i forvejen. Jeg har været det to gange i forbindelse med tilbageholdelse af mine ejendele og en gang i forbindelse med tilbagehold af min datter efter samvær.

Samme fogedret.

Efter en tur i Civilstyrelsen, og fordi Civilstyrelsen ikke fandt, at jeg kunne vinde sagen, måtte jeg en rundtour omkring Procesankenævnet og Procesbevillingsnævnet inden sagen var køreklar – over et år efter min ansøgning om fri proces. 

Og dét er lige præcis udfordringen i vores retssystem, når det handler om psykisk-økonomisk vold. Vores instanser taler ikke sammen. 

Og der er INGEN KONSKVENSER! 

INGEN.

Og når der ingen konsekvenser er, hvad er så resultatet? 

*** Gæt ***

– tilbageholdelse af børnepenge 
– tilbageholdelse af ejendele 
– tilbageholdelse af opsparing 
– misligehold af samværsaftale (tilbagehold af datter) 

Spørgsmålet er – hvordan synliggør vi den psykisk-økonomiske vold, når vores offentlige instanser og vores retsinstanser ikke taler sammen? 

Som min tidligere samlever skrev til Fogedretten – jeg er ked af at Diana blander sagerne sammen og fortæller så kedelige ting om mig! 

Men hvis jeg ikke fortæller hvordan tingene hænger sammen, hvem gør så? 

Psykisk vold i nære relationer er gentagne handlinger, som nedgør, ydmyger, krænker, manipulerer, truer eller isolerer. Handlingerne kan ske i affekt eller være planlagte og have til formål at kontrollere eller begrænse den voldsudsattes livsudfoldelse.
– levudenvold.dk
Psykisk vold er alle de måder, en person kan skade, skræmme, krænke, styre og dominere andre ved hjælp af en bagvedliggende magt eller trussel.
– socialstyrelsen.dk
Di 💋 #enouQh 
– If U walk through hell, keep walking.
Log in eller Registrér for at kommentere.