frame

EnouQh.com

Du behøver ikke at registrere dig eller logge ind for at læse indspark i debatten, men vi vil elske, hvis du opretter en profil og deltager aktivt

Log ind Registrer

Det største svin vinder

BigMaQBigMaQ Indlæg: 29
Redigeret november 2018 i Narcissist, psykopat, sociopat
Det er barsk læsning, og jer er endda kun nået til side 99 ud af 221 i e-bogen. Jeg burde måske sige den første halvdel af bogen, for når du læser en e-bog, så ændrer sidetallet sig jo afhængig af størrelsen på skærmen og bogstaverne. Men jeg ser frem til at dykke ned i den sidste halvdel. 

Det største svin vinder – om Forældreansvarsloven og hvordan man forsvarer sig mod spillet. Skrevet af pseudonymet Libbie Bouffon, udgivet i 2014. 

En advarende fortælling fra et eventyrland, inspireret af virkelige hændelser, der beskriver et mønster, men som dog ikke kan henføres til konkrete enkeltpersoner i den form, de præsenteres.

Nå ja, og så må jeg indrømme, at jeg har smugkigget i kapitel 9 med titlen 'Den lovlige chikane'. Her er alle nederdrægtighederne samlet i alfabetisk rækkefølge. 

Overleveringstidspunktet alene kan udgøre en invitation til chikane udøvet gennem barnet. Staklen fortrød inderligt, at hun sagde ja til at have overlevering om søndagen af hensyn til Svinets arbejde. Hun modtog nemlig i årevis et barn, der var så overtræt og overaktiveret i weekenderne, at hun ikke kunne hænge sammen den følgende uge.

Nu hvor Statsamtet står for fald, og erstattes af et nyt familieretligt system – og bl.a. Netværket MOM lobbier for, at der screenes for svære personlighedsforstyrrelser som narcissisme og psykopati i højkonfliktsager, er bogen et glimrende eksempel på, at der er behov for at screene for narcissisme og psykopati i højkonfliktsager! 

Bogens hovedpersoner er offeret og svinet. Så er retningen for fortællingen li'som lagt. Det er psykisk vold i widescreen over umenneskeligt lang tid.

Sansynligvis længere tid end en screening over lang tid tager!

Det er postnarcissisme, inspireret af virkelige hændelser og mennesker af kød og blod, der får dig til at tabe pusten, måske med risiko for, at du bliver i dit psykisk voldelige forhold, fordi det der følger, slår endnu hårdere!

I Statsforvaltningen forsøger sagsbehandleren at danne sig et indtryk af, hvem af jer der konflikter mest. De ser på, hvordan I taler til hinanden, og hvem af jer der har vreden. Gæt, hvem af jer to der fremtræder mest vred? Og hvem der fremtræder mest fattet? Husk på, at det er en del af krænkerprofilen at holde afstand til følelser. Det har din ekspartner mange års erfaring i, såfremt han er en krænker.”

Bogen er også en verbal lussing til et system, der i højkonfliktssager ikke fungerer, og snart erstattes af et andet, næsten samtidig med, at vi i 2019 forhåbentlig får en paragraf, der kriminaliserer psykisk vold. 

Det store spørgsmål er selvfølgelig, om systemet evner at handle på paragraffen – ellers er loven jo ligegyldig.

Hvis du følger samfundets normer og spilleregler, og det gør du sikkert, hvis du er ny i gamet, så bliver du snigløbet af den psykopatiske narcissist, der udnytter og misbruger systemet og alle andre omkring sig. Og når systemet har som forudsætning, at vi alle er fornuftsvæsener, der vil det bedste for i hvert fald barnet, så taber alle andre end den psykopatiske narcissist, der oven i købet finder det underholdende og bruger det som argument for sit overlegne intellekt.

Det største svin vinder er også et studie i psykopatisk narcissisme eller narcissistisk psykopati, og hvor urimeligt let spil narcissister og psykopater har.

Læs den før loven! 

Bogen er næsten en foræring. Du kan købe e-bogen hos Saxo for ca. samme pris som en stor BigMac-menu og et coinoffer billigere på engelsk, hvor den har titlen 'The biggest power pig wins'.

Jeg ville ønske, jeg havde stiftet bekendtskab med bogen for tre år siden! 

Man kan heller ikke pålægge en voldsmand, en seksuel krænker eller en psykopat at samarbejde, for det er de helt enkelt ikke i stand til. Alligevel har skilsmissens institutioner intet system for at identificere disse personer.

Jeg ku' ikke slippe bogen og lagde mig først til at sove kl. 5 i morges. 

Find bogen her: http://bit.ly/det-største-svin
Find forældreansvarsloven her: http://bit.ly/forældreansvarsloven
Find det nye skilsmissesystem her: http://bit.ly/stopskilt
Find MOMs artikel her: http://bit.ly/højkonflikter

Læs også Dianas personlige fortælling – fire sager gennem syv instanser.
BigMaQ
¯\_(ツ)_/¯
Log in eller Registrér for at kommentere.